torsdag 15 augusti 2013

Emily de Molly - Pyrite

Du grymma värld av nagellack. Jag kommer bli ruinerad. Det finns för många vackra lack där ute helt enkelt, speciellt när man börjar intressera sig av alla indiemärken också... Fantastiska Sminkan presenterade ett märke från Australien vid namn Emily de Molly på bloggen i våras, tidigare var det helt okänt för mig. När jag såg att Norway Nails tagit in dem (det var säkert länge sedan de gjorde det, men tänk på att jag är ny... ;) ) kunde jag inte låta bli. Två flaskor damp ner i brevlådan idag, och jag har redan testat en av dem!


Ett ljusgrått lack med massor av silver-och guldfärgat glitter i! Flaskan är även fylld av hexagoner i två storlekar i guld och silver. I vissa vinklar tycker jag även ana mig lite blått glitter. Har ni sett vad vackert det är?! Jag har aldrig burit något som liknar detta, så ni kanske förstår att jag är störtförälskad! Hexagonerna lägger sig så fint i olika lager som ger lacket oändligt med djup! Och då har jag bara två lager (tre på två naglar som jag sabbade lite.)
Formulan är bra, liiite rinnig kanske, men jag kunde inte bry mig mindre. Torktiden upplevde jag som bra. 

Jag har försökt att ta bilder i massa olika ljus så ni kan se alla underbara glitterpartiklar, men jag tycker att sista bilder visar den rätta färgen bäst. 

Formula: 8 av 10
Färg: 10 +++++ av 10




Jag måste tacka Wenche på Norway Nails som jag beställde 
Emily de Molly-lacken av! Paketet jag fick var bedårande! Verkligen
inslaget med kärlek, med söta hjärtan, fina band och vacker
förpackning. Dessutom kort leveranstid, 3 dagar!
Kommer helt klart handla där igen! ♥

Inga kommentarer: