lördag 17 augusti 2013

Essie - Using my Maiden Name

Den här skönheten hittade jag i samlingen igår och det slog mig att jag bara använt den en gång tidigare. Det var jag ju tvungen att ändra på, och lackade genast om. Den kommer från en liten kollektion som heter Essie Bridal Collection som jag tror kom ut i våras, men jag är inte helt säker. Men visst skulle den här passa på en brud i en vit bröllopsklänning?


En väldigt vacker ljuslila med rosa-ish skimmer. Tyvärr syns skimret mer i flaskan än på nageln, men i vissa vinklar kan man även ana det på nageln. Det skimrar väldigt fint, lite pärlemoraktigt faktiskt. Färgen är behaglig att titta på, och lyser lite lagom på naglarna. Jag piffade till det lite med en liten pärlsticker dessutom :) Jag trivdes jättebra i den här färgen! 
Dock är formulan ganska jobbig. Klistrig och den vill liksom inte samarbeta direkt. Två lager på bilderna, kanske hade skimret kommit fram bättre efter ett tredje. Men på grund av den jobbiga formulan struntade jag i det. 

Formula: 3 av 10
Färg: 8 av 10




Inga kommentarer: