tisdag 13 augusti 2013

IsaDora - Gold Sparkles

Jag tillhör skaran som gillar IsaDoras breda pensel. Den passar så bra till mina naglar, och oftast behöver jag bara göra 1-2 drag med den penseln för att täcka hela nageln. Kanoners! Dock tycker jag IsaDora är ganska dyra med tanke på den lilla volymen (5 ml) men men. Är man hooked så är man ;) Min flaska köpte jag på rea på Åhléns i Stockholm.

Nr 652 Gold Sparkles är ett par år gammal, och jag tror att den lanserades med en julkollektion. I butikerna jag handlar står nu Gold Sparkles med deras i standardsortiment, men jag vet inte om det är så överallt.



Formulan är som IsaDora när den är som bäst! Alltså väldigt lättkontrollerad och snäll. Den hamnar precis där men vill ha den. Den täcker på ett flödigt lager om du är noggrann, men jag föredrog två tunna. Finishen påminner om foil tycker jag, väldigt blank och fin. Dock behövdes ett lager Seche för att den skulle göra sig på bild. 
Den är fin tycker jag, men det är inget jag bär i flera dagar. Det finns dessutom många som liknar den. Däremot är den kanon till nailart! 

Formula: 9 av 10
Färg: 5 av 10


2 kommentarer:

Helena / Lacky Corner sa...

Även om guldlack och jag inte kommer överens så bra så håller jag verkligen med dig om att Isadoras penslar är suveräna.

Sanna sa...

Härligt att det inte bara är jag :)