tisdag 13 augusti 2013

La Femme Beauty - Nr 1207

Har verkligen för mig att jag tog fler bilder på detta lack när det prydde mina naglar, men tydligen inte. Men bilderna visar färgen så bra, så det gör inget att de bara är två :)

La Femme Beauty säljs lite överallt. Man brukar hitta dem i leksaksaffärer, stormarknader osv. Jag har några få flaskor i min ägo, och de låg i en "3 för 25 kr"-låda på City Gross här i Uppsala. Däremot ser jag knappt vad färgen heter för det har jag lyckats krafsa bort, men jag tror att det står Nr 1207 på etiketten. 


1207 är neongrön, eller "slimegrön" som min lillebror sa. Den lyser riktigt härligt, och fick händerna att se bruna och fina ut. Jag har två lager på bilderna, men vita underkläder såklart. Annars får man nog lacka sig fördärvad, för formulan är en tunn historia. Väl på nageln lägger den sig fint och flyter ut bra, men den ville gärna lägga sig i nagelbanden eller droppa på bordet. Torktiden var inte anmärkningsvärd, men ändå inte dålig. Seche fick hjälpa det lite på traven :) 

Formula: 4 av 10
Färg: 6 av 10

Inga kommentarer: