tisdag 20 augusti 2013

Ruby Kisses - Baby Blue

För 4 år sedan ungefär, efter att en kollega kladdat på mig nagellack för att hon tyckte att jag behövde det, väcktes mitt begär. Då var det fortfarande på väldigt låg nivå, jag tror jag hade 10 lack i min samling som mest under en lång tid. Jag stod på Coop Forum och stirrade på deras nagellackshylla som var begränsad till ett enda märke, nämligen Ruby Kisses. Jag köpte den jag ska visa idag och två andra och var så nöjd med mig själv. Jag tror att de kostade 49 kr styck om inte minnet lurar mig.


Jag tror att vi får klassa Baby Blue som en jelly, då den är väldigt genomskinlig och jellyaktig i formulan. Man ska nog använda den som en layering egentligen men jag väljer att visa den på det sättet som jag trodde att den skulle användas för 4 år sedan :) Nämligen med lager, efter lager, efter lager... På bilderna ser ni 5 lättlackade lager och visst är det lite läckert? Den glittrar hur mycket som helst (har gjort bilden lite suddig så man ser glittret lite mer) och lyser verkligen på naglarna! Jag gillar den faktiskt, fast mest för att det är en av mina första flaskor :) 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10




2 kommentarer:

Elin/Nailmanic sa...

Det är så kul att minnas tillbaka på hur ens nagellacksintresse började. För mig var det bland nagellacken på Gekås som liten, sen blev jag fast på riktigt när jag fick mitt första OPI av kompisarna i födelsedagspresent för några år sen.

Sanna sa...

Haha, ja visst är det roligt? Man tycker att nagellackshyllan på Coop/Gekås är det vackraste som finns ;)