lördag 7 september 2013

Adena - No.36

Visst är det tråkigt när tillverkarna döper sina lack med nummer? Hur dålig fantasi får man ha liksom... Adena är ett märke jag sprang på när vi handlade på ICA Kvantum. Jag tror att de kostade 25 kr/styck, eller om det var 3 för 25 kr? Billigt var det i alla fall. Jag fastnade mest för den jag ska visa nu, isig lila.


Jag har försökt hitta en liknande färg från ett annat märke, av den anledningen att formulan inte är så bra i den här flaskan. Klistrig och svår att få jämn. Penseln är okej, något sladdrig kanske, men jag gillar deras långsmala kork. Färgen är däremot fantastisk tycker jag! Isig och kall, och den "poppar" från naglarna. Penseldragen försvinner nästan helt efter tre lager + Seche, men inte så mycket som jag önskar. Dock stör jag mig mindre på det än vad jag trodde. Men som sagt, underbar färg som jag trivs bra i! 

Formula: 5 av 10
Färg: 8 av 10



2 kommentarer:

Gelic sa...

Håller med, nummer ist för namn är ju jättetråkigt! Har själv en Adena men i gult och creme, tror inte jag testat den ännu :)

Camilla sa...

Har sett dem någon gång men inte skaffat någon än. Ja, man får hitta på egna namn kanske ... färgen är jättefin!