måndag 9 september 2013

Chanel - Azuré

Jag köpte mitt älskade Chanel - Azuré på Macy's i San Diego för två månader sedan. Det kostade 20$ (ca 130 kr) vilket är mycket för ett lack, men billigt för Chanel. På Åhléns kostar ett likadant lack 250 kr. Sedan dess har det bara legat och sett vackert ut, man jag har inte velat prova det. Ni känner säkert igen känslan när man är rädd att bli besviken. Men i fredags när jag och sambon skulle fira en sak kände jag att vafan. Idag vill jag bära Chanel. Sagt och gjort, fram med blågröna Azuré! Det passar ju dessutom på Toves Blå Måndag! 



På bilderna ser finishen lite frostig ut, men jag upplevde det inte som det. Snarare skimmer med lite penseldrag. Dock stör jag mig inte på penseldragen alls, och de syntes inte lika mycket IRL. Det är duokromt och skiftar i turkos/grönt i solen och i vissa vinklar. Visst är det vackert? Jag blev inte besviken! Mycket lättapplicerad också, kanske att deras pensel var lite för smal. Däremot är det ju toppen att de har en liten appliceringskork under det stora korken! Jag har tre lager på bilderna, men det hade nog räckt med två. Glansigt och fint utan topplack, men jag valde att ändå ha på Seche. 
Vad tycker ni om vackra Azuré? 

Formula: 8 av 10
Färg: 9 av 10




3 kommentarer:

Helena / Lacky Corner sa...

Helt ljuvligt! Ibland är det värt att lägga lite extra på ett lack som man verkligen vill ha.

Lela sa...

Har tittat på detta mer än en gång ska erkännas. Däremot blir jag lite besviken när jag ser bilderna för jag har föreställt mig det mer grönt. Njae, tveksamt om det faktiskt blir ett köp av Azure.

Sanna sa...

Lela: Det är lite mer grönt i verkligheten, det var svårt att fånga färgskiftningen med kameran. Men ändå mest blått.