onsdag 4 september 2013

Grön Onsdag: Nordic Cap - NP08

Idag är det onsdag igen, och den är såklart grön vilken leds av härliga Karin! Jag har slitit mitt hår här på morgonen för att få till bilder på detta underbara gröna lack, men just dessa nyanser vill inte fastna. På den första bilden har jag ändrat ljus- och färgsättning, så därför ser den lite konstig ut. Dock stämmer färgen hyfsat. 


Jag snappade åt mig detta lack i måndags när vi handlade på Coop. En färg jag inte hade till det trevliga priset 10 kr. Jag hade såklart inga förväntningar, men hoppsan vad förvånad jag blev! Det är ett toppenlack! Första lagret var lite bedrövligt, men tredje laget flöt på så fint och lämnade en blank och fin finish. Och färgen är underbar! Mörk mintgrön som drar mot turkos ibland. Den är dock mer grön än vad mina bilder visar. 
Dessutom, en trekvart efter att jag lackat detta hoppade jag in i duschen, bäddade rent i sängen (vilket brukar vara mord för mina naglar) dammsög samt hängde tvätt. Och inte ett märke!! Så ta nu ett tia och spring och köp detta. Det är det värt! 

Formula: 8 av 10
Färg: 8 av 10



3 kommentarer:

Gelic sa...

Nordic cap är verkligen toppen, jag har bara 4-5 stycken men vill köpa många många fler och bunkerköpa svarta och vita som visat sig superbra. :)

Karin // Vacker och Underbar sa...

Fint! =))

Mona sa...

Det var ett tåligt lack det! Och vackert..