måndag 2 september 2013

La Femme Beauty - Sunflower

Av någon konstig anledning har den här flaskan ett namn. Mina andra La Femme Beauty-lack har bara nummer. Sunflower heter den, men solrosgul tycker jag inte att den är. Den påminner om den gula färgen som reflexerna på reflexvästar har tycker jag. Riktigt neonig är den! Jag äger inte många gula lack, men på lördag behöver jag en gul färg till en speciell manikyr jag planerar, och då passade jag på att testa denna.


Jag är inte stolt över min lackning. Jag var alldeles för nyvaken när jag gjorde denna. Jag valde att ha en vit bas, men jag slarvade nog lite med den för det blev lite fläckigt. Jag tror det blev fyra lager Sunflower och precis som neon brukar göra torkade det lite matt. Jag ville ha det glansigt, så jag avslutade med Seche. Visst är det lite läckert, men neongul passar inte riktigt mig. Men gillar man lysande gul och är lite mer noggrann vid appliceringen kan det kanske bli ganska snyggt. Formulan kan jag inte klaga på. 

Formula: 8 av 10
Färg: 5 av 10



1 kommentar:

Nailtastic sa...

Älskar ju neoner så det här går hem hos mig! Jättehärlig färg!