söndag 15 september 2013

NailArt Sunday - Spets

Jag slet mitt hår. Sen slet jag mitt hår lite till. Att göra ett spetsinspirerad nailart var inte det lättaste för mig måste jag säga. Först tänkte jag skoja till det och måla några vassa spetsar på varje nagel, men kom på att det inte skulle bli fint. Sen tänkte jag kanske göra hundrasen Spets? Men jag slopade den tanken ganska snabbt och riktade in mig på tyget spets istället. Jag började med prickar i vitt och försökte binda i hop dem med små linjer och blommönster men det blev bara geggamojja av allting. Vid det här laget var jag helt slut och gjorde det lätt för mig. Nagelstickers. Så pass simpelt att jag inte vet om LeLack godkänner detta i NailArt Sunday, men man kan ju alltid chansa ;) Vill ni se bättre spetsmanikyrer tycker jag att ni ska besöka henne istället :)



Basen är IsaDora - Silver Sky och nagelstickers från Kiss tror jag. Trots allt onödigt kämpande med penslar och grejer så tycker jag att detta blev ganska fint. Inte något jag bar särskilt länge, men rätt okej. 

6 kommentarer:

Gelic sa...

Jag tycker det blev supersnyggt! Och klart det gills, iaf i mina ögon. :D
Gillade också dina roliga ideer i början om hund och pilspetsar. Jag var helt enkelriktad och tänkte bara spetsduk även om jag också var tvungen att improvisera lite. :P

Nailtastic sa...

Det blev ju jättefint!

Helena / Lacky Corner sa...

Vilka fina stickers du hittat! Jättesnyggt och det måste absolut räknas för det är ju pilligt att fixa dit dom också.

Lela sa...

Klart att dekaler räknas, det är mer än ett lack totalt på naglarna. Det är allt som krävs:)
Hundrasen spets hade jag inte en tanke på, synd att du inte spann vidare på den. Hade varit kul att se:)

Sminkan sa...

Jag hade också gärna set hunden spets men det här är nog mycket vackrare och mer bärbart. jättefina dekaler.

Camilla sa...

Ser jättefint ut. Färgerna passar bra till temat, och dekalarna är ju jättesöta.