tisdag 17 september 2013

Nordic Cap - NP07

Jag har ganska många lack i mitt obloggade arkiv, så jag skickar ut ett inlägg till här mot kvällningen. Nordic Cap har lyckats förvåna mig igen med ett riktigt bra lack. Jag har fortfarande väldigt låga förväntningar när jag köper deras flaskor p.g.a. priset (10 kr) men har hittills blivit positivt överraskad varje gång!
Vill dock varna för konstiga bilder. Åter igen gör Blogger att de blir suddiga och lite daskiga. 


NP07 är mer orange i verkligheten än vad bilderna visar. Ibland drar den mot korall, men jag skulle ändå kalla den för ett orange krämlack. Bra formula, (2 lager) härliga färg och det håller väldigt bra. Krymper inte och torkar fort. Definitivt värt 10 spänn! Kanske något tjock, men det är det enda negativa jag kommer på. Deras sladdriga pensel drar ner betyget något också. Jag trivdes bra i den här färgen, och kommer absolut använda den igen. 

Formula: 8 av 10
Färg: 7 av 10



2 kommentarer:

Claudia C. sa...

What cute looks this color :)

Gelic sa...

Snygg färg! :D Kan jag också tänka mig att skaffa!