torsdag 24 oktober 2013

Cult Nails - Charming

Jag är så glad att jag är med i Facebook-gruppen Lacka-Byt! När man har ett bra lack som man inte trivs i, eller som inte passar är det ju perfekt att låta det lacket gå vidare till en annan ägare som uppskattar det mer! Det är ju ändå lacket värt tycker jag. Och i gengäld får du ett annat lack att testa. En underbar idé! Idag ska jag visa ett av mina byteslack som damp ner i brevlådan för några veckor sedan.


En mysig lila med duokrom effekt som skimrar i rosa i vissa ljus. Finishen är jelly-blank men krämig att lacka med. Trevlig formula, fast jag inte riktigt trivs med den smala pensel och stora kork som Cult Nails-flaskorna har. Nu minns jag inte om det är tre eller två lager, men jag tror det bara är två faktiskt. Har för mig att jag blev förvånad då jag trodde att det skulle krävas fler. Charming har en given plats i min samling och jag kommer garanterat använda den igen. 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10



4 kommentarer:

Helena / Lacky Corner sa...

Jättefint lack! Och visst är det kul med Lacka - Byt :)

Gelic sa...

Fin färg och du passade jättebra i den! :)

Ann-Sofie/Colour it sa...

Lacka-Byt är en kanonbra grupp! Vilket vackert lack, älskar lila. :-)

Lackert sa...

Älskar lila och detta lacket var ju jätte snyggt :)