tisdag 1 oktober 2013

OPI - First Date at the Golden Gate

Första oktober! Nu har verkligen hösten kommit till Uppsala. I morse var det frost på gräset och jag drog mig nästan för att gå utomhus och fota lack. Vantar och halsduk får komma fram nu! Men snart kan vi börja elda i kakelugnarna här hemma, och det är mysfaktor om något!
Idag visar jag ett lack som passar bra på hösten. Det är den roströda First Date at the Golden Gate från OPIs San Fransisco-kollektion.


Vad är motsatsen till måndagsexemplar? Fredagsexemplar kanske? Haha. Jag tror nämligen att jag hade turen att få en riktigt bra flaska. Jag har läst på flera bloggar att det ska vara problem med formulan på detta lack, men för mig var det tvärtom. Inte det minsta rinnig. och täckte fint på två lager. Jag är mycket nöjd faktiskt! Färgen däremot är ju inte jätterolig, men vinrött/rostrött gör sig ändå fint på mina naglar. Inte speciellt unik dock. Men jag passar på att vara med på Malins Röd Tisdag för första gången :) Hos henne finns fler röda lack! 

Formula: 8 av 10
Färg: 5 av 10



2 kommentarer:

Naturligtvisnaturligt/Eyla sa...

Färgen var ju jättefin! & klyftigt med det här med fredagsexemplar ;) Vilket är ditt favoritnagellack? :)

Sanna sa...

Eyla: Vilken svår fråga! Jag har ingen aning... Får jag välja en av varje färg och finish? :P