lördag 9 november 2013

Claudia - Sparkling Purple

Ett lack som har ordet "Sparkling" i namnet måste ju vara den bästa matchningen till Sparkly Saturday, eller hur? Däremot är den inte purple, som namnet också antyder. Jag tycker att den är rosa. Men det är inte jag som hittar på namnen till Claudias lack, så jag ska inte gräva ner mig i det ;)


Sparkling Purple är ett rosa (lila?) glitterlack som överraskade mig rejält. Jag chansade med att försöka få det opakt på egen hand, vilket gick bättre än jag trodde! I flaskan såg den så tunn ut, men efter tre något kladdiga lager täckte det helt. Det glittrar supermycket och har en riktigt fin nyans tycker jag. Jag måste sluta med att döma ut de billiga märkerna, för jag blir positivt överraskad nästan varje gång. Lite seg torktid, men inget som Seche inte kunde fixa. 

Formula: 6 av 10
Färg: 6 av 10



5 kommentarer:

Unknown sa...

Claudia har en del pärlor som överraskar! Detta står här men jag tror inte jag provat det än....får ta det en kväll med gott om torktid ;)

Camilla sa...

Jo man blir överraskad ibland, det är kul. Och när man har lacken så kort tid spelar ju inte hållbarhetskvalitén någon stor roll heller.

Glittrigt var det, och ser ju mer rosa än "purple" ut, men det finns ju många nyanser. :)

Nailtastic sa...

Fint! Jag blir sällan sugen på Claudia, de känns lite tråkiga tyvärr.

Amelia sa...

Det ser snyggt ut! Jag har ett lack från claudia här hemma men det äör aldrig testat, får se när det blir av! ;)

Lackert sa...

Har åxå detta lacket och tycker precis som dej att det är ju mer rosa än lila. Men själva glitter effekten är verkligen glittrig, har även nåt mer glitterlack från Claudia som är toppen :)