torsdag 5 december 2013

Claudia - Hot Lava

En klassisk röd med snyggt skimmer kan ju aldrig bli fel, eller hur? Och när man hittar ett bra rött lack till det mycket trevliga priset 10 kr blir det ju ännu bättre. Jag fick ett helt gäng med Claudia-lack langade till mig från Gekås och än så länge har jag inte blivit besviken. Visst sänker man förväntningarna när lacken är så billiga, men ändå.


Hot Lava är något tunn, men efter tre lager blev det riktigt snyggt och glansigt! Torktiden var lite seg, men inte så farlig. Jag trivdes oväntat bra i den här nyansen! Många röda skimmerlack blir lätt rostfärgade, men det här är rent och klart rött. Kvinnligt och festligt tycker jag det är.

Formula: 5 av 10
Färg: 7 av 10



2 kommentarer:

Lackert sa...

Väldigt härlig nyans på det

Lela sa...

Håller med dig, detta är ett trevligt och prisvärt lack. Testade detta för snart ett år sedan tror jag och trivdes faktiskt ganska bra i det.