onsdag 18 december 2013

Kiko - 343

Grön Onsdag hos Karin igen. Jag upptäckte till min fasa att jag inte hade ett enda grönt lack i mitt obloggade arkiv, och fick snabbt slita fram första bästa otestade gröna lack. Turen föll på gröna 343 från Kiko som blev min genom en blogsale i somras. Ett grönt, med dragning mot mint, krämlack rätt och slätt.


Jättefin glans och bra formula. Enormt bra torktid, där blev jag faktiskt positivt överraskad! Men Kiko brukar vara bra att lacka med. Däremot var det lite skir, och tre lager krävdes. När de är en så pass stark färg som denna tycker jag att två lager ska räcka. Men tre är ändå helt okej. Inte något unikt lack, men trivsam och fräsch. 

Formula: 8 av 10
Färg: 6 av 10



2 kommentarer:

Karin // Vacker och Underbar sa...

Väldigt fin nyans!

Gelic sa...

Snygg färg, du passade jättebra i det.