onsdag 29 januari 2014

5 Lack 14 Manikyrer: Glittergradient

Dags för en gradient i temat! Lite julkänsla över den här, eller hur? Jag är ju värdelös på att göra gradients med krämlack och svamp som verktyg, men glittergradients går bättre. Jag måste öva upp mig med svamparna dock, det ser ju så lätt ut när andra gör det... 



Jag måste erkänna att My Favorite Ornament var på gränsen för tätpackad för att det skulle bli någon gradient. Att få det riktigt runt med glitter längst in på nageln var inte lätt, men det gick. Resultatet tycker jag blev okej, även om jag inte är jättenöjd. Men röda Kiko - 362 gjorde sig i alla fall riktigt fint med guldglitter, eller hur? 

2 kommentarer:

Ann-Sofie/Colour it sa...

Läcker kombo med det röda och glittriga. :-)Jag gillar glittergradients...;-)

Lackert sa...

Super snygg glitterbomb :)