tisdag 7 januari 2014

Billiga Veckan: HM - Mad Lilac

Jag har lyxen att ha 3 st lättillgängliga HM-butiker där jag bor, och ännu fler där jag jobbar. Jag tar ofta en sväng genom deras kosmetikaavdelning för att spana efter reakorgar. Har man tur kan man hitta lack till hur låga priser som helst! Idag tänkte jag visa den lilla flaskan Mad Lilac som blev min för endast 5 kr. 


Flaskan är löjligt liten (3,2 ml) men 5 kr är den värd. Jag är ju svag för lila så det var inget svårt val för mig att köpa den. Dessutom tycker jag att den lila nyansen blev ännu finare på naglarna! Glansig och färgstark. Riktigt tjusig faktiskt! Tyvärr krävdes det tre lager, vilket är för mycket när flaskan är så liten tycker jag. Formulan är lite skir och rinnig, men torkade ganska snabbt. 

Formula: 6 av 10
Färg: 7 av 10 



3 kommentarer:

Gelic sa...

Fin färg och visst kan den vara värd 5 kr men samtidigt trist att den var så skir för de ml-antalet.

Emma P sa...

Verkligen prisvärt! Kul idé med en billig vecka för nagelack:)

Lela sa...

Inte så dumt men Mad Lilac vet jag inte, tycker inte den ser så mad ut;)