fredag 3 januari 2014

China Glaze - GR8

Jag blev jätteglad när jag lyckades knipa åt mig GR8 till en bra peng från en blogsale. Kommer dock inte ihåg vilken... De är ju nästan mytomspunna nu, hololacken från OMG-kollektionen. Jag vill helst ha alla! Jag kollar Ebay då och då, och när ekonomin tillåter kommer jag nog köpa LOL. Den har jag velat ha i flera månader. Men GR8 är i alla fall i min ägo nu, och får såklart också delta på Kerstins Holofredag! 


Det var inte helt lätt att fånga holoeffekten på foto. Dels för att vädret var mulet och tråkigt, men också för att den är väldigt diskret. GR8 sprutar inte direkt regnbågar men de finns där. Jag såg dem bäst i lampan under köksfläkten, den brukar vara tillförlitlig när det kommer till holos. Färgen är guld med dragning mot ljusbrun. Den bruna delen är jag inte så förtjust i, men i det stora hela är det fint. Dock väldigt skir och rinnig. Jag har tre lager på bilderna, är man VNL-känslig är ett fjärde att rekommendera. Tack och lov var torktiden väldigt bra. 

Formula: 5 av 10
Färg: 6 av 10



2 kommentarer:

Lela sa...

Jag tar en i taget av hela kollektionen just nu. Gett mig katten på att jag ska ha hela kollektionen inom en snar framtid. Fyra flaskor kvar nu så jag är snart i mål, snart:)

GR8 har jag, ingen favorit kollektionen men den är fin.

Gelic sa...

Åh, den är ju fin men tror inte att jag ska köpa denna eller de andra OMG mer än 2nite som jag köpte för originalpris á 25SEK ink frakt när det kom!!!! goda tider och givetvis ångrar jag mig att jag inte köpte fler..Men det var i början av min nagellacksmani och jag visste ens vad holo var.