fredag 7 februari 2014

Depend - #396

Den första att testas av lacken jag köpte ur Depends vårkollektion blev den mjukt orangea 396. En söt färg som är lite svår att beskriva, vissa skulle nog kalla den korallfärgad. Kanske att mina bilder har gjort den lite för färgstark, jag upplevde den mjukare IRL.


Ett behagligt krämlack som täckte på två lager, men var något tjock att lacka med. Torktiden var lite seg, men det gick bra ändå. Fin glans även utan överlack, jag har dock Seche i vanlig ordning på mina bilder. Jag gillar färgen, blev inte alls besviken på 396! Det är ju verkligen en trevlig vårfärg!

Formula: 6 av 10
Färg: 7 av 10



3 kommentarer:

Honi sa...

Tjusigt! En lite mörkare korall hade jag nog också kallat det :-) Fint och somrigt!

Gelic sa...

Härlig färg som nog funkar fint till sommaren också :D

Camilla sa...

Härlig färg! Jag har ännu inte kommit mig för att köpa någon ur kollektonen, det är för att jag inte vet vad jag vill ha. Alla antagligen! :D