torsdag 29 maj 2014

United in Grey: Emily de Molly - Pyrite

Ni som varit med och läst den här bloggen sedan början förra året, känner säkert igen det här lacket. Det är faktiskt visat förut. Men, då var jag ny, kunde inte fota eller beskära för fem öre så det blev bara... gräsligt. Så gräsligt att jag inte ens tänker länka. Ni får leta upp det inlägget själva om ni är nyfikna ;)
Nu har jag däremot bättre bilder som gör lacket mer rättvisa. Det är ju perfekt att låta Pyrite göra comeback under United in Grey-veckan för det här är nog mitt finaste gråa lack.


Det består av en mjuk grå bas med skimmer och massor av hexagonglitter i silver och guld. Ovanlig kombo och helt och hållet unik, jag har fortfarande inte sett något liknande lack. Inte jätteupphetsande, men fin. Tre lager behövs för täckning om man inte lägger ett grått krämlack i botten förstås. Den är lite tjock att jobba med, men det beror nog på glittren. Inget fiske behövs i alla fall, och torktiden är bra. 

Formula: 7 av 10
Färg: 7 av 10